Τετάρτη, Νοεμβρίου 30, 2011

Ελεύθερα τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4030 / 2011 και σύμφωνα με το άρθρο 50, από σήμερα (ημέρα δημοσίευσης)  τα πετρελαιοκίνητα οχήματα  ΙΧ επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εφόσον πληρούν τις προδιαγραφές  ρύπων.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 αναφέρει:

«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου

Αντιμετώπιση οικονομικής κρίσης

(Σταχυολογήσαμε, από  IN. VITRO του Νοεμβρίου, ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες, για αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και τις παραθέτουμε)
Μην πανικοβάλλεστε και αποφύγετε την καταστροφολογία.
Οι συνθήκες είναι δύσκολες για όλους μας, αλλά οφείλουμε να διατηρήσουμε την ψυχραιμία και την υπομονή μας.
Οι δουλειές, η αγορά και οι επιχειρήσεις θα ανακάμψουν κάποια στιγμή
Σταματήστε, εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, τις ακριβές αγορές σε ρούχα και παπούτσια. Οι πανάκριβες μάρκες, τα ονόματα σχεδιαστών και οι δακτυλοδεικτούμενες τσάντες μπορούν να περιμένουν, έως ότου τα οικονομικά σας γίνουν καλύτερα.
Μην ξοδεύετε αλόγιστα χρήματα στο φαγητό από delivery. Η συνήθεια του φαγητού απέξω, εκτός από ανθυγιεινή, είναι και πολυέξοδη, ενώ την ίδια στιγμή έχετε τη δυνατότητα να μαγειρέψετε σπίτι ή να πάρετε στη δουλειά σας το γεύμα σας.
Καταργήστε κάποια ‘’ μη απαραίτητα’’ προϊόντα και, όσα κρίνετε απαραίτητα, μπορείτε να αντικαταστήσετε τα ακριβότερα με τα φθηνότερα. Με μια έρευνα αγοράς σίγουρα θα βρείτε προϊόντα που θα σας ικανοποιούν και ποιοτικά.
Μην χρησιμοποιείτε ‘’ πλαστικό’’ χρήμα. Τα μετρητά στο πορτοφόλι δίνουν μια ρεαλιστική διάσταση των οικονομικών μας και πολλές φορές αποτρέπουν από το να ξοδεύουν αλόγιστα. Αντιθέτως, το ‘’πλαστικό’’ χρήμα είναι παραπλανητικό και ίσως επικίνδυνο.
Μη διστάζετε να δανείσετε, εάν έχετε την οικονομική δυνατότητα. Την εποχή αυτή οι περισσότερες  τράπεζες  απορρίπτουν  αιτήματα δανεισμού γιατί φοβούνται ότι τα δάνεια που θα δώσουν θα ‘’ σκάσουν ‘’. ‘Έτσι , κάποια κοντινά και αξιόπιστα πρόσωπα του περιβάλλοντός σας ενδεχομένως να έχουν ανάγκη από μετρητά. Άλλωστε, η ανθρωπιά είναι από τα λίγα που μας έχουν απομείνει.
Αποφύγετε τα περιττά έξοδα στον τομέα της διασκέδασης, Λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, έχουν μάλιστα δημιουργηθεί πολλές εναλλακτικές προτάσεις ψυχαγωγίας και φθηνές λύσεις νυχτερινής εξόδου.
Μην πετάτε φαγητό. Εάν πετάτε στα σκουπίδια ή στα σκυλιά της γειτονιάς ότι περισσεύει, τότε να ξέρετε ότι πετάτε και λεφτά.  Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λαχανικά και κοτόπουλο της προηγούμενης ημέρας σε σούπες, σαλάτες ή ζυμαρικά ή να συνδυάσετε κάτι που έμεινε από χθες με κάτι φρέσκο.
Κόψτε το κάπνισμα ή τουλάχιστον ελαττώστε το . Άσχετα από την οικονομική κρίση, το τσιγάρο είναι  μια βλαβερή συνήθεια, που τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να την καταργήσετε. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, θα διαπιστώσετε πως αν καπνίζετε την ημέρα ένα πακέτο τσιγάρα και το σταματήσετε, μέσα σε ένα μήνα θα κερδίσετε γύρω στα 120 ευρώ.
Μην βαριέστε να κάνετε τις δουλειές του σπιτιού μόνοι σας ή με άλλα μέλη της οικογένειάς σας. Η ‘’γυναίκα’’ που καθαρίζει σίγουρα είναι μια εύκολη λύση για το νοικοκυριό σας, αλλά κοστίζει πολλά, ειδικά αν κάνει όλες τις δουλειές σας.
Επαναπροσδιορίστε ποια προϊόντα της καθημερινότητας, της κουζίνας ή του σπιτιού σας είναι ‘’ απαραίτητα’’. Σίγουρα, αν το σκεφτείτε καλά, τα περισσότερα από τα προϊόντα που αγοράζουμε είναι περιττά, ενώ κάποια είναι και εντελώς άχρηστα.
Κινηθείτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή  χρησιμοποιείστε ένα αυτοκίνητο  με τους συναδέλφους σας  για να πάτε στις δουλειές σας και μοιραστείτε  το ποσό της βενζίνης.
Αν έχετε δικό σας κήπο ή κτήμα καλλιεργήστε τα  , πέρα από την άσκηση θα εξασφαλίσετε  φρέσκα βιολογικά προϊόντα, όποια στιγμή τα θελήσετε.

Ο πρωτογενής τομέας εκαιρία γιά ανάπτυξη στην Ήπειρο


 
Η αντιμετώπιση της ελληνικής κρίσης στην  Ήπειρο αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα για την τοπική κοινωνία και τους φορείς, οι οποίοι αναζητούν λύσεις και νέες επιχειρηματικές προτάσεις για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
 
Ο τομέας του τουρισμού πάντα ήταν ένας σημαντικός «πυλώνας» της τοπικής οικονομίας  και ειδικά μετά τις τελευταίες διακρίσεις  που έλαβαν Ζαγοροχώρια και Γιάννινα τόνωσε την αισιοδοξία των κατοίκων ενόψει μάλιστα και της περιόδου των Χριστουγέννων. Όμως ταυτόχρονα με τον τομέα του τουρισμού ο πρωτογενής τομέας που αποτελεί πάγια πηγή εσόδων  αποτελεί σημαντικό μοχλό για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
 
Στις εργασίες του Συντονιστικού Συμβουλίου του ΓΕΩΤΕΕ που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο στην Ηγουμενίτσα ειπώθηκαν χαρακτηριστικά τα εξής: «Η Περιφέρεια Ηπείρου είναι η δεύτερη Περιφέρεια στην παραγωγή εσπεριδοειδών, κρέατος και τυριού στη χώρα», σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Παραρτήματος ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Ηπείρου – Νήσων Σπ. Μπαλαμπέκο.
Το συγκεκριμένο γεγονός σημαίνει ότι αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία η ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα ειδικά σήμερα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας. Σύμφωνα πάντα με τον κ. Μπαλαμπέκο το κλειδί της ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα είναι η σωστή ενημέρωση των αγροτών και των κτηνοτρόφων με στόχο τη δημιουργία σύγχρονων επιχειρήσεων και την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας.   

Η Ήπειρος μπορεί να αποτελέσει ηγέτιδα δύναμη σε κάποια προϊόντα εάν πραγματοποιήσει σωστές κινήσεις και συνεργασίες και εάν αναπτύξει τον τομέα της παραγωγής και της τυποποίησης των προϊόντων της.
 
Σήμα κατατεθέν αποτελούν τα γαλακτοκομικά  της προϊόντα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Στην περιοχή δραστηριοποιούνται πρότυπα τυροκομεία εκτός από την εταιρεία «Δωδώνη», τα οποία αναπτύσσονται συνεχώς και ο χρόνος «κυλά με το μέρος τους».  Επίσης προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, τα εσπεριδοειδή, οι ιχθυοκαλλιέργειες κ.α. μπορούν να αποτελέσουν τομείς ανάπτυξης συμβάλλοντας με τη σειρά τους στην εκτόνωση της κρίσης.
 
Η σημασία του ΓΕΩΤΕΕ σε αυτή την προσπάθεια είναι σημαντική και μπορεί να συμβάλει με την εμπειρία και την τεχνογνωσία του στη χάραξη  εθνικής αναπτυξιακής αγροτικής πολιτικής.  Ο κ. Μπαλαμπέκος  υπογράμμισε  ότι  «Ως ΓΕΩΤΕΕ / Παράρτημα Ηπείρου και Νήσων έχουμε ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούνιο μια προσπάθεια να αναδείξουμε τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα αλλά και να καταθέσουμε τις δικές μας προτάσεις συμμετέχοντας στα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας». Επίσης αναφέρθηκε στον περιορισμό και στις συγχωνεύσεις  οργανισμών όπως  το ΙΓΜΕ, το ΕΘΙΑΓΕ, τον ΟΓΕΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ κλπ. Όπου υπάρχει ανάγκη να διατηρηθεί ο αριθμός των εργαζομένων αλλά και να μη μειωθούν τα εισοδήματα τους.

πηγή: AgroNews  29-11-2011 

Δευτέρα, Νοεμβρίου 28, 2011

Τα τρένα που φύγαν....

Τα τρένα που φύγαν….μια φορά και έναν καιρό όταν αυτοί ήταν καλά…και εμείς ακόμα τα κορόϊδα

 Γράφει η Ανθή Καλομοίρη


Είναι βαρύ και ασήκωτο να διαβάζεις   το άρθρο που ακολουθεί γνωρίζοντας τη σημερινή πραγματικότητα των τιμίων ελλήνων πολιτών, που καλούνται “να πληρώσουν τα σπασμένα”…γιατί είναι άμεπτοι, αμέτοχοι στη λαμογιά,  αλλά εύκολοι στη λεία. Οταν ξέρεις ότι 500,000 Έλληνες σήμερα δεν έχουν ψωμί στο τραπέζι  γιατί κάποιοι έξυπνοι έχουν πλουτίσει “εις υγείαν του κορόϊδου” όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου.
Αν μπορέσεις και διαβάσεις ολόκληρο το άρθρο, που δημοσιεύτηκε στο “ΒΗΜΑ” στις 16/1/11,  θα δεις ότι ναι υπάρχουν τρόποι να βγούμε από τα αδιέξοδα, αρκεί να συνεχίζουμε  να υποστηρίζουμε την προσπάθεια εξυγίανσης, να μπαίνουν αξιοκρατικά στο δημόσιο (μέσω opengov) διακεκριμένοι – έντιμοι επαγγελματίες και τεχνοκράτες με αξίες και οράματα.
Παράδειγμα, ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που δεν είναι δήθεν, αλλά επιστήμων με ακέραιο χαρακτήρα, που αγαπάει την Ελλάδα,  ξέρει από τρένα και διαχείριση, αφού κατόρθωσε μέσα σ’ ένα χρόνο να μειώσει το έλλειμα του ΟΣΕ από 230  σε 55 εκατομμύρια ευρώ. Το πως, είναι μεγάλη και επίπονη υπόθεση, παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις προβληματικές επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς.
Δεν υπάρχει δεν γίνεται….Το “Δεν γίνονται αυτά στην Ελλάδα”, που ισχυρίζονται οι μερικοί, δεν ισχύει.
Δεν υπάρχει δεν μπορώ, αλλά δεν θέλω.
Πόσο μακριά από την πραγματικότητα είναι άραγε οι δήθεν πολιτικοί και εμφανιζόμενοι σωτήρες της Ελλάδας, όταν με αφέλεια; ειρωνεύονται δημόσια και μειδιούν τηλεοπτικά όταν αναφέρονται στην προσπάθεια της αξιοκρατίας, στην προσπάθεια του opengov, της ανοικτής διακυβέρνησης, της διαύγειας και διαφάνειας…που θα καταγραφούν στην ιστορία ως κορυφαίες – επαναστατικές κινήσεις κατά της διαφθοράς και υπέρ της Ελλάδας.
Η συνέχεια δική σας:

η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο μάνατζερ που φέρνει κέρδη στα τρένα

Απίστευτες ιστορίες σκανδάλων, πελατειακών σχέσεων και πλιάτσικου ανακαλύπτει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος

Ο κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει διδάξει επί 16 έτη σε πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ελλάδας, με ειδίκευση στη βελτιστοποίηση συστημάτων μεταφορών. Θα μπορούσε να έχει το τουπέ του ειδήμονα, αλλά είναι ένας απλός και εξαιρετικά ευγενικός άνθρωπος, ο οποίος δεν έχει προδώσει τις ρίζες της καταγωγής του από το Θούριο Εβρου. Οταν προκηρύχθηκαν θέσεις μέσω του open.\gov, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να αφήσει τη θεωρία και να περάσει στη δράση. «Πιστεύω ότι μπορώ να σώσω τον ΟΣΕ, διαφορετικά δεν θα δεχόμουν τη θέση αυτή» έλεγε τις πρώτες ημέρες που βρέθηκε στην καρέκλα του επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι συνομιλητές του τον αντιμετώπιζαν με συγκατάβαση.
Εκείνος όμως μιλούσε με την πείρα πολλών ετών εργασίας στους αμερικανικούς σιδηροδρόμους. Εναν χρόνο αργότερα κατάφερε να μειώσει εντυπωσιακά το έλλειμμα του ΟΣΕ. Από 230 εκατ. ευρώ το έφθασε στα 55 εκατ. ευρώ. Ως το τέλος του έτους εκτιμά ότι ο ΟΣΕ θα μπορεί να παρουσιάσει τα πρώτα ευρώ κέρδους από την εποχή ίσως της ίδρυσής του!

Oι αριθμοί, όσο εντυπωσιακοί και αν είναι, δεν μπορούν να αποτυπώσουν το μέγεθος της προσπάθειας την οποία καταβάλλει ο κ. Ζηλιασκόπουλος. Η σύγχρονη ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα απίστευτο αφήγημα σκανδάλων, πελατειακών σχέσεων, πλιάτσικου και παραλογισμού. Μια μικρογραφία, δηλαδή, του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Το «ξήλωμα» του… παρα-ΟΣΕ που είχε θεριέψει στο πλάι του κανονικού Οργανισμού, ο οποίος ρήμαζε, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Χρειάστηκε να βάλει βαθιά το μαχαίρι ο κ. Ζηλιασκόπουλος, να υψώσει σθεναρή αντίσταση απέναντι σε αδίστακτα συμφέροντα ο υπουργός Μεταφορών κ. Δ. Ρέππας και να βάλουν πλάτη κόντρα στις πιέσεις συνδικαλιστικών στελεχών του ΠαΣοΚ ορισμένοι βουλευτές που γνώριζαν σε βάθος την υπόθεση, όπως ο κ. Γ. Φλωρίδης. Στην πορεία η υπόθεση εξυγίανσης του ΟΣΕ μετατράπηκε σε θρίλερ. Εκτοξεύτηκαν απειλές, σημαντικά έγγραφα φυγαδεύτηκαν από τις κεντρικές υπηρεσίες και κρύφτηκαν για λόγους ασφαλείας και κάποια παρακλάδια του θέματος έφθασαν ως το Μέγαρο Μαξίμου.
Η «Πρόοδος» των συνδικαλιστών
Το πουλόβερ άρχισε να ξηλώνεται από την εταιρεία «Πρόοδος», την οποία είχαν συστήσει συνδικαλιστές του ΠαΣοΚ με διευθυντικές θέσεις στον ΟΣΕ το 1995. Το σύστημα με το οποίο δούλευε η εταιρεία ήταν απλό: όταν ένας πελάτης ενδιαφερόταν για μεγάλες μεταφορές, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ του έλεγαν ότι ο Οργανισμός δεν έχει την κατάλληλη υποδομή και τον έσπρωχναν προς τους ιδιώτες. Αυτοί έπαιρναν τη δουλειά και στη συνέχεια ο ΟΣΕ… έβρισκε την υποδομή και διακινούσε τα εμπορεύματα με έκπτωση που έφθανε ως 87%! Η «Πρόοδος» είχε κέρδη περί τα 70 εκατ. ετησίως και ο ΟΣΕ συσσώρευε ζημιές.
Οταν το πάρτι σταμάτησε, οι αντιδράσεις ήταν τόσο έντονες ώστε παρ΄ ολίγον να προκληθεί και διπλωματικό επεισόδιο. Σε κάποιο στάδιο της μεταφοράς εμπορευμάτων εμπλέκονταν και εταιρείες αυστριακών συμφερόντων. Οταν καταγγέλθηκαν οι συμβάσεις τους, ο αυστριακός πρεσβευτής χτύπησε την πόρτα του κ. Ζηλιασκόπουλου. Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον άκουσε και του απηύθυνε μόνο μία ερώτηση. «Πώς γίνεται οι αμοιβές για αντίστοιχες μεταφορές με τον αυστριακό σιδηρόδρομο να κοστίζουν 18 ευρώ και με τον ελληνικό 3,5 ευρώ;». Ο πρεσβευτής κατανόησε την κατάσταση και έφυγε χωρίς να πει τίποτε άλλο. Από την πρώτη ημέρα της θητείας του ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ασχολήθηκε μόνο με την περιστολή των δαπανών. Εβαλε φρένο στις σπατάλες συντήρησης του δικτύου και στις κλοπές των υλικών. Επανεξέτασε τα φαραωνικά έργα που είχαν προγραμματιστεί και κατήγγειλε συμβάσεις. Περπάτησε μόνος του τα τρία χιλιόμετρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, το μοναδικό τμήμα της γραμμής που συνδέει τα Σκόπια με την Αθήνα που δεν είναι ηλεκτροφόρο και έλυσε το μυστήριο των «βαγονιών-φαντασμάτων». Τα βαγόνια οδηγούνταν σε μια αποθήκη έξω από τη Θεσσαλονίκη και χρησίμευαν ως αποθήκες, τις οποίες το κύκλωμα μίσθωνε σε ιδιώτες για τη φύλαξη των εμπορευμάτων αντί 50 ευρώ την ημέρα ανά βαγόνι. Συνολικά στην αποθήκη βρέθηκαν 700 βαγόνια. Ξενοίκιασε το κτίριο του Προαστιακού στην Κρατίνου, το οποίο κόστιζε 1 εκατ. ευρώ ετησίως, και εγκατέστησε το προσωπικό στο κτίριο της Καρόλου.
Οταν τελείωσαν τα σκάνδαλα ξεκίνησε ο παραλογισμός. Ο ΟΣΕ την 1η Μαρτίου 2008 υπέγραψε μια σύμβαση με την εταιρεία Wasteel Ηellas. Αντικείμενο η υποστήριξη των κλιναμαξών με προσωπικό. Μέσω ενός υπεργολάβου το προσωπικό αυτό έφθασε στα 60 άτομα, τα οποία, όπως προβλεπόταν στη συμφωνία, δεν τα πλήρωνε η εταιρεία αλλά ο… ΟΣΕ. Ο μηνιαίος μισθός του κάθε υπαλλήλου ήταν 4.000 ευρώ, με υπερωρίες, επιδόματα και τα δώρα. Το μηναίο κόστος για τον Οργανισμό ανερχόταν σε 250.000 ευρώ.
Η σύμβαση δεν μπορούσε να σταθεί. Οταν όμως ολοκληρώθηκε ο έλεγχος αναδύθηκαν και άλλες λεπτομέρειες. Από τα 60 άτομα εμφανίζονταν στη δουλειά τους μόνο 20. Οι υπόλοιποι ήταν άφαντοι. Επιπλέον δεν μπορούσε να εφαρμοστεί σε αυτούς η ρύθμιση για την περικοπή των μισθών που έγινε στο Δημόσιο επειδή τυπικά δεν ανήκαν στον ΟΣΕ.
Γιοι, κόρες και συγγενείς
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος αποφάσισε να καταγγείλει τη σύμβαση, η οποία λήγει στις 28 Φεβρουαρίου. Αμέσως άρχισε η κατάθεση επερωτήσεων στη Βουλή για απολύσεις στον ΟΣΕ. Επιπλέον, οι 60 υπάλληλοι απαιτούν πλήρη αποζημίωση από τον ΟΣΕ σε περίπτωση απόλυσής τους και απειλούν ότι θα διεκδικήσουν δικαστικώς την επαναπρόσληψή τους στον Οργανισμό! Αν χάνεται κάπου το νήμα της λογικής, αυτό συμβαίνει επειδή ο εσωτερικός έλεγχος αποκάλυψε κάτι ακόμη. Οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους αυτούς είναι γιοι, κόρες και συγγενείς συνδικαλιστών του ΟΣΕ, κυρίως προσκείμενων στη ΝΔ, αλλά όχι μόνο.
Αυτά που έγιναν μέσα σε έναν χρόνο μπορούν να γεμίσουν ολόκληρους τόμους. Αλλά αυτό που έχει σημασία είναι το μέλλον. Και στο μέλλον θα πρέπει να εξαλειφθούν τα τελευταία 55 εκατ. ευρώ του ελλείμματος. Οι επιλογές είναι δύο: Αύξηση των εισιτηρίων σε ορισμένες γραμμές με χαμηλό κόστος ώστε να φθάσουν στο 80% της τιμής του εισιτηρίου ΚΤΕΛ. Τα προσδοκώμενα έσοδα υπολογίζονται σε 25 εκατ. ευρώ ετησίως. Επίσης, «κόβονται» οι πολύ ζημιογόνες γραμμές, π.χ. Πάτρα- Καλαμάτα, η οποία έχει κόστος λειτουργίας 7,5 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά κατά μέσο όρο τριών επιβατών ημερησίως. Οταν ολοκληρωθούν οι μετατάξεις και η διαπραγμάτευση των συλλογικών συμβάσεων, υπάρχουν πολλά και φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου ώστε να γίνει ανταγωνιστικός, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Οι αγκυλώσεις του συστήματος όμως είναι τόσο μεγάλες ώστε σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο ισχύει η αρχαία ρήση «μηδένα προ του τέλους μακάριζε».
1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο στοίχιζαν οι πληροφορίες για τα δρομολόγια!

Με την αγορά ενός τηλεφωνικού κέντρου αξίας 35.000 ευρώ και με δέκα υπαλλήλους του ΟΣΕ οι πληροφορίες για τα δρομολόγια των σιδηροδρόμων λειτουργούν άψογα χρησιμοποιώντας τον αριθμό 1110
Χαρακτηριστικό παράδειγμα θεωρείται η σύμβαση με το «11888» του ΟΤΕ. Προκειμένου να δίνει η υπηρεσία του ΟΤΕ πληροφορίες για τα δρομολόγια των τρένων ο ΟΣΕ κατέβαλλε 1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το ποσό αυτό κάλυπτε τις ανάγκες μισθοδοσίας 60 τηλεφωνητών και τηλεφωνητριών, δηλαδή ολόκληρου του προσωπικού που απασχολούσε η υπηρεσία «11888». Η σύμβαση καταγγέλθηκε. Με την αγορά ενός τηλεφωνικού κέντρου αξίας 35.000 ευρώ και με 10 υπαλλήλους του ΟΣΕ οι πληροφορίες δρομολογίων λειτουργούν άψογα χρησιμοποιώντας τον αριθμό 1110. Το «11888» όμως δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Εχει στείλει δύο εξώδικα καταγγέλλοντας τη διακοπή της σύμβασης. Επιπλέον, οι τηλεφωνητές έδιναν στους ενδιαφερόμενους πολίτες το προσωπικό τηλέφωνο στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου. Η κατάσταση είχε γίνει αφόρητη ώσπου να βρεθεί λύση. Δύο γραμματείς ανέλαβαν να δίνουν πληροφορίες για τα δρομολόγια. Επίσης, έφτιαξε υπηρεσία web ticketing αντί 300.000 ευρώ χρησιμοποιώντας το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και σπάζοντας μια σύμβαση 8 εκατ. ευρώ με ιδιωτική εταιρεία.
Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/finance-international-news/article/?aid=378451

Σάββατο, Νοεμβρίου 26, 2011

Συμμετοχή του Δήμου Πάργας στην Διεθνή Τουριστική Έκθεση Philoxenia 2011

(Αναδημοσίευση από http://kanalakiprevezas.blogspot.com/)

Ο Δήμος Πάργας προέβαλλε δυναμικά τις ομορφιές της περιοχής στην Τουριστική Διεθνή έκθεση
΄΄ Philoxenia 2011΄΄ που πραγματοποιήθηκε για 27η χρονιά στην Θεσσαλονίκη από 18 έως 20 Νοεμβρίου.
            Ο Δήμος  Πάργας φιλοξενήθηκε στο περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου, το οποίο αποτέλεσε πόλο έλξης εκατοντάδων επισκεπτών και επιχειρηματιών του τουρισμού από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στο κορυφαίο αυτό γεγονός ο Δήμος μας στην προσπάθεια να ενισχύσει την τουριστική προβολή του, πρόβαλλε μέσω διαφημιστικών εντύπων, βίντεο, folders, roll up, την φυσική ομορφιά, τον πολιτισμό, την ιστορία και τα αξιοθέατα του, με στόχο την γνωριμία του τόπου σε επισκέπτες και τουρίστες καθώς  και την προσέλκυση αυτών.
            Εκ μέρους του Δήμου παραβρέθηκαν: Ο Δήμαρχος Πάργας, κ. Θανάσης Λιόλιος, η Πρόεδρος της Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής κ. Ελένη Κολιοφώτη, ο κ. Λιάτσης Χρήστος Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Καναλλακίου. Τα μέλη της Επιτροπής Ανάπτυξης και Προβολής: κ. Γκογκοζώτος Χρήστος, κ. Ευθυμίου Δημήτρης, κ. Ζυγούρης Αντώνης, η κ. Αθανασίου Άννα και ο κ. Ζούλας Τάσος (Σ.Τ.Ε.Π.) Σημαντική και αξιόλογη ήταν η συμμετοχή και η βοήθεια των επιχειρηματιών του Δήμου Πάργας.
            Ο Δήμαρχος Πάργας αφού ευχαρίστησε όσους συνέβαλλαν και βοήθησαν στη συμμετοχή του Δήμου Πάργας στην έκθεση, δήλωσε ότι "Ο Δήμος Πάργας είναι ένας ιδανικός προορισμός όχι μόνο για το καλοκαίρι αλλά και για όλο το χρόνο και παροτρύνω τους επιχειρηματίες του τουρισμού και την Δημοτική Επιτροπή Τουρισμού να βάλλουν τα δυνατά τους. Γνωρίζουμε όλοι, ότι με σκληρή δουλεία και συγκεκριμένη στόχευση μπορούμε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, το οποίο δεν είναι άλλο από το να γίνει ο τόπος μας ο πιο ενδιαφέρον και αγαπημένος προορισμός της Ελλάδας."

Πέμπτη, Νοεμβρίου 24, 2011

Γερμανικές αποζημιώσεις

Η Die Welt αποκαλύπτει πως το 1990 υπέκυψαν σε πιέσεις έλληνες πολιτικοί και για αυτό η Γερμανία δεν πληρώνει στην Ελλάδα τα 95 δις δολάρια που χρωστάει από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία του δημοσιεύματος της Die Welt.

''Ένα ξεχασμένο επιχείρημα έρχεται ξανά στην επιφάνεια με αυξανόμενη συχνότητα: η καταστροφή που επέφερε το ναζιστικό καθεστώς κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου σημαίνει ότι η Γερμανία χρωστάει στην Ελλάδα σημαντικές αποζημιώσεις.

Παρόλο που τα αιτήματα για αποζημιώσεις βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα, κάποιος θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει ότι στο πέρασμα των 60 χρόνων που έχουν μεσολαβήσει, αυτά τα αιτήματα έχουν ικανοποιηθεί σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο

Το υψηλό κόστος της κατοχής από τα ναζιστικά στρατεύματα επιβάρυνε την κατεχόμενη χώρα και η ελληνική οικονομία λεηλατήθηκε μέσω εξαναγκαστικών εξαγωγών. Το Τρίτο Ράιχ ανάγκασε την Τράπεζα της Ελλάδος να δανείσει στη Γερμανία του Χίτλερ 476 εκατ. μάρκα χωρίς τόκο.

Τα δεινά τα οποία υπέστησαν οι Έλληνες εξαιτίας των Ναζί είναι αδιαμφισβήτητα. Ωστόσο την ίδια στιγμή, ο ανθρώπινος πόνος δεν μπορεί να μετρηθεί. Ανεξάρτητοι ιστορικοί συμφωνούν ομόφωνα ότι το σύνολο των καταστροφών που υπέστη η Ελλάδα λόγω της γερμανικής κατοχής και οι οποίες μπορούν να μετρηθούν με οικονομικούς όρους, σε απόλυτους αριθμούς και αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας, τοποθετούν την Ελλάδα στην τέταρτη θέση μετά την Πολωνία, τη Σοβιετική Ένωση και τη Γιουγκοσλαβία''.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Die Welt μετά τη συνέλευση για τις αποζημιώσεις η Ελλάδα έλαβε κυρίως υλικά αγαθά, όπως μηχανήματα, αξίας περίπου 25 εκατ.δολ. που αντιστοιχούν σε σημερινά 2,7 δις δολάρια.

Γιατί οι ΗΠΑ αρνήθηκαν τότε αυστηρότερες οικονομικές αποζημιώσεις;
''Οι Αμερικανοί ηγέτες θυμούνταν τι συνέβη μετά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η πρώτη δημοκρατία της Γερμανίας, η Δημοκρατία της Βαϊμάρης, εξαντλήθηκε οικονομικά λόγω της αποπληρωμής αποζημιώσεων. Μία από τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής ήταν η άνοδος του Χίτλερ''.

Ποιό ήταν το παρασκήνιο το 1990 όταν και βγήκε η απόφαση πως η Γερμανία δεν θα πληρώσει άλλες αποζημιώσεις.
''Η Ελλάδα αποδέχθηκε τη συνθήκη, αν και είναι σαφές ότι δεν είχε πολλές επιλογές. Μετά από δεκαετίες συνεργασίας με τη Γερμανία, θα ήταν πολιτικά δύσκολο να ζητήσει μεγάλες αποζημιώσεις αν και το ζήτημα των αποζημιώσεων επανερχόταν περιστασιακά στο προσκήνιο από Έλληνες πολιτικούς, κυρίως για να κερδίσουν πόντους στην εσωτερική πολιτική''.

Σύμφωνα με την Die Welt τον Μάρτιο του 1960 υπήρξε συμφωνία Ελλάδας και Δυτικής Γερμανίας για την πληρωμή 115 εκατ. γερμανικών μάρκων σε Έλληνες θύματα των ναζί με τον όρο πως δεν θα απαιτηθούν παραπάνω αποζημιώσεις σε ατομικό επίπεδο.

''Ωστόσο, απόγονοι των θυμάτων συνέχισαν να ζητούν αποζημιώσεις. Η πιο γνωστή υπόθεση αφορά στα παιδιά ων κατοίκων ενός χωριού που λέγεται Δίστομο οι οποίοι σκοτώθηκαν στις 10 Ιουνίου του 1944 σε μία επίθεση που οι Γερμανοί αποκάλεσαν "αντίποινα". To 1997 εκδικάστηκαν αποζημιώσεις ύψους 37,5 εκατ. Μετά από πολλές νομικές διαμάχες, η υπόθεση βρίσκεται τώρα ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου στη Χάγη''.

Τι λέει η εφημερίδα για το δάνειο 476 εκατ. μάρκων από την Τράπεζα της Ελλάδος;
''Αν αυτά θεωρούνται μορφή ζημιάς που επήλθε λόγω του πολέμου τότε θα πρέπει να επιστραφεί με τη μορφή αποζημιώσεων, ωστόσο η συμφωνία του 1990 προβλέπει ότι η Γερμανία δεν πρέπει να την πληρώσει. Αν τα χρήματα όμως θεωρηθούν κανονικό δάνειο, τότε η Ελλάδα δικαιούται να τα λάβει.Χωρίς τόκους, το ποσό σε σημερινές τιμές αντιστοιχεί σε 14 δις. δολ. Με τόκο 3% μέσα σε 66 χρόνια, ανέρχεται σε τουλάχιστον 95 δισ. δολάρια.Το πρόβλημα ωστόσο είναι το εξής: ακόμα και η μερική αναγνώριση ενός τέτοιου χρέους θα δημιουργούσε προηγούμενο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστιες απαιτήσεις''.
Πηγή:NewsIt  21/11

Τετάρτη, Νοεμβρίου 23, 2011

Εορτασμός ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ στη Πρέβεζα


Ελληνική Δημοκρατία
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
 Πρόγραμμα Εορτασμού
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ

Πρέβεζα, Νοέμβριος 2011


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ  ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Σπηλιάδου 8,  48100 Πρέβεζα
Τηλ.: 26823 60200  
e-mail: s.ioannou@php.gov.gr


Πρόσκληση

Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας
τις  εκδηλώσεις για τον εορτασμό
της Εθνικής Αντίστασης
την Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011.

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΧΡΙΜΑΝΗΣ

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
Π.Ε ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΣΤΡΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ


Σημείωση:
Δηλώσεις συμμετοχής για κατάθεση στεφάνων στο Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της Π.Ε. Πρέβεζας.
Τηλέφωνο επικοινωνίας:  2682 3 60256


Πρόγραμμα

Κυριακή,  27  Νοεμβρίου  2011
11:00 π.μ.  Τέλεση Δοξολογίας στο Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Χαραλάμπους.
Εκφώνηση ομιλίας για τη σημασία της επετείου από τον κ. Γεώργιο Πάνου, μέλος του Συνδέσμου Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης ΕΟΕΑ- ΕΔΕΕΣ  Νομού Πρέβεζας.  
11:30 π.μ. Τέλεση Επιμνημόσυνης Δέησης στο μνημείο Εθνικής Αντίστασης, στην κεντρική αγορά της πόλης και κατάθεση στεφάνων
                    Τήρηση ενός λεπτού σιγής.

Παράλληλες Εκδηλώσεις:
  • Σημαιοστολισμός από την 8η πρωινή ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου της 27ης Νοεμβρίου 2011, ημέρα εορτασμού της επετείου.
  • Φωταγώγηση όλων των δημοσίων, δημοτικών και κοινοτικών καταστημάτων του νομού, καθώς και καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. και Τραπεζών από τη δύση του ηλίου της 27ης Νοεμβρίου μέχρι τις πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας της εορτής.

Τρίτη, Νοεμβρίου 22, 2011

Το κόμμα τους ανήκει. Η χώρα όχι

(Του Θάνου Δημάδη . Από το www.skai.gr)
Προσωπικά δε ξέρω αν τελικά απαιτηθούν αυτές οι γραπτές διαβεβαιώσεις ή αν είναι απλά ένα τρικ των ξένων εταίρων και δανειστών μας για να στριμώξουν- το ήδη στριμωγμένο- κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και της ηγεσίας του. 
Αυτό που ξέρω, σίγουρα, και το οποίο αδυνατώ να ανεχτώ, όπως όλοι μας επίσης,  είναι να βλέπω τη χώρα μου να μετατρέπεται σε έναν ατερμάτιστο δραματικό τραγέλαφο πότε με τις ανεύθυνες αποφάσεις Παπανδρέου και πότε με τους προσωπικούς εγωισμούς Σαμαρά. Τη μία η αυτοκτονική πρωτοβουλία ενός πρώην Πρωθυπουργού να θέσει εν αμφιβόλω την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας στο όνομα μίας δήθεν έκφρασης της λαϊκής ετυμηγορίας. Την άλλη η παιδαριώδης συμπεριφορά ενός νυν αρχηγού αξιωματικής αντιπολίτευσης να μη θέλει να υπογράψει πράγματα για τα οποία δηλώνει ότι συμφωνεί. 
Όλα αυτά δε δείχνουν τίποτε άλλο παρά ένα πολιτικό σύστημα που αφού βαρέθηκε να εμπαίζει τους πολίτες του, είπε να κάνει και μία προσπάθεια να παίξει με τα νεύρα και της υπόλοιπης Ευρώπη. Είναι ένα σκηνικό που μόνο σοβαρότητα και υπευθυνότητα από μέρους των πολιτικών δυνάμεων δεν επιδεικνύει. Το παιχνίδι “θα υπογράψουν- δε θα υπογράψουν” οι ηγέτες των κομμάτων το μόνο που πετυχαίνει είναι να εξανεμίζει την όποια δυναμική απέμεινε από ένα ιστορικό βήμα πολιτικής συνεργασίας στη χώρα και την αισιοδοξία που δημιούργησε στο εσωτερικό και την ικανοποίηση στο εξωτερικό. 
Το εγχείρημα Παπαδήμου, παρά τις εξαιρετικές προοπτικές του, δεν πρόκειται να περπατήσει για πολύ, όσο οι αρχηγοί του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δείχνουν να λειτουργούν λες και εκτός από το κόμμα τους, τούς ανήκει και η χώρα. Στην περίπτωση αυτή τα θύματα θα είμαστε εμείς. Αλλά να μην ξεχνάμε αυτό που συνήθιζε να λέει ο Γάλλος φιλόσοφος Jean- Paul Sartre “στη ζωή δεν υπάρχουν αθώα θύματα”. 

Σάββατο, Νοεμβρίου 19, 2011

Γκάλοπ έκπληξη στο Δημόσιο- Οι υπάλληλοι θέλουν αλλαγές!

Πρόθυμοι να στηρίξουν \αλλαγές στον δημόσιο τομέα εμφανίζονται οι υπάλληλοι του κράτους σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ σε 15 υπουργεία που παρουσιάζει η ΗΜΕΡΗΣΙΑ.

Σύμφωνα με αυτήν οι επτά στους 10 τάσσονται υπέρ της σύνδεσης του μισθού με την παραγωγικότητα και υπέρ των μετακινήσεων μεταξύ των υπηρεσιών.

Επίσης πάνω από τους μισούς δηλώνουν ότι αποδέχονται να εργαστούν πέρα του ωραρίου, ενώ το 70% εμφανίζονται έτοιμοι να κάνουν καταγγελίες κατά συναδέλφων τους αν τους δουν να παρανομήσουν.

Ποσοστό άνω του 90% τάσσεται υπέρ αυστηρών ποινών για όσους δημοσίους υπαλλήλους παραβαίνουν τους κανόνες και σε ποσοστό 80% θεωρούν ότι δεν υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου της λειτουργίας των εργαζομένων.

Ένα 55% έχουν κάνει προτάσεις για βελτιώσεις στην υπηρεσία τους που ωστόσο δεν εισακούστηκαν, ενώ το 80% δηλώνουν ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν επιμορφωθεί στον τομέα τους.

Την έρευνα έκανε ο ΟΟΣΑ σε 15 υπουργεία και σύμφωνα με την ΗΜΕΡΗΣΙΑ αραχνιάζει εδώ και μήνες στα συρτάρια αρμόδιων και υπουργών.





Πέμπτη, Νοεμβρίου 17, 2011

Επιχείρηση '' χειροπέδες ''


Διαβάζω στον ημερήσιο τύπο ότι  η  επιχείρηση ‘’χειροπέδες ‘’βρίσκεται σε εξέλιξη και η Οικονομική Αστυνομία και το ΣΔΟΕ  σχεδόν καθημερινά προχωρούν σε συλλήψεις για φοροδιαφυγή.
Η αυτόφωρη διαδικασία ενεργοποιήθηκε από 1 Αυγούστου  και εφαρμόζεται για όσους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, από παρακρατούμενους και άλλους φόρους άνω των 150.000 Ευρώ.
Ήδη έχουν συλληφθεί :
·         Ιδιοκτήτρια αλυσίδας ειδών ένδυσης και υπόδησης, στη Θεσσαλονίκη, για οφειλή ΦΠΑ άνω των 500.000Ευρώ.
·         Ιδιοκτήτης αλυσίδας κομμωτηρίων , στην Αθήνα, για οφειλή  232.000Ευρώ
·         Ιδιοκτήτης  των Bodyline για οφειλή 625.663,47 Ευρώ.
·         Διευθύνων σύμβουλος  μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας στην Αττική για οφειλή 7,9 εκατομμυρίων Ευρώ.
·         Μεγαλέμπορος κρεάτων στην Πελοπόννησο για οφειλές ύψους 511.000 Ευρώ.
·         Διευθύνων  σύμβουλος εταιρείας ΠΕΤΖΕΤΑΚΙΣ για οφειλή ύψους  2.093.979,75Ευρώ

Οι χειροπέδες  έχουν αρχίσει να καλλιεργούν κλίμα συμμόρφωσης και αρκετοί μεγάλοι οφειλέτες  προσέρχονται  στις ΔΟ Υ  για πληρωμή  ή ρύθμιση των οφειλών τους.

Καιρός είναι να ξεπεραστούν τα κάθε είδους ‘’εμπόδια’’ και να εφαρμοστεί η επιχείρηση ‘’χειροπέδες’’ και για τις άλλες περιπτώσεις…(μίζες- καταχρήσεις  κ.τ.λ) μήπως και γλυτώσουμε από τα  χαράτσια… ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ.